22 Eylül 2011

ya öbür çocuklar da ölürse

Ey çaresiz
Neyin çaresini arıyorsun
Neyin çaresi var, neyin yok
Yaz bunları bir kenara
Bir gün belki bulursun çareyi
İnsanlar ölmesin demiyorum
İstediğim, ölümsüzlük değil
Ne kendim, ne başkaları için
İstediğim, çocuklar ölmesin
Çocukların ölümüne
dayanamıyormuşum demek
Hiç çocuğu olmayan, hiç çocukluğu olmayan
Hiç çocuklarla yaşamamış olan ben
Gözyaşlarım utancım değil
Daha önce de ağladığımı ansıyorum
Ama bir düşünce:
Ya öbür çocuklar da ölürse
O zaman ne yaparım
Ama saçmalık bu
Saçmalık mı, değil mi bilmiyorum
Birden ölüveren bu bebe
Saçmalık mı, değil mi bilmiyorum
Bir tek şey istiyorum
Çaresizliği yenmek.


Ferit Edgü, O/Hakkari'de Bir Mevsim, Ada Yayınları, 1985, s.59



2 yorum:

  1. her şeyiyle çarpıcı bir roman. çok sevdiğim bu romandan bir alıntıyla karşılaşmış olmak çok güzel. bu parçayı özellikle bir dostun bloğunda görmek benim için çok anlamlı. teşekkür ederiz efendim.

    YanıtlaSil
  2. romandan çok etkilendim. 2 gündür etkisinde geziyorum zaten. alıntı koymadan geçemedim.

    rica ederim:) güzel şeyleri paylaşabilmek de çok anlamlı.

    YanıtlaSil

Aklınıza gelenleri buraya bırakabilirsiniz.