24 Aralık 2011

Öyle olmayı reddediyorum!




"Belki daha farklı bir insan olabilirsin” dediler bana. Daha farklı bir insan olamam ben. Bildiğim tek bir şey varsa o da başka biriymiş gibi, başka bir insanmış gibi davranamayacağım. Farklı birine dönüşmeyi bırakın, tasavvur bile edemiyorum. Bildiğim tek bir şey varsa asla kendimden vazgeçmeyeceğimdir. Bunca zaman, rol yapan bir insana dönüşmemem gerektiğini düşünerek nefes aldım. Eğer kameralar sadece rol yapanları çekiyorsa ömrümün sonuna dek televizyonda görünmesem de bir şey kaybetmem. Ve evet, eğer sırf bu yüzden sıkıntı çekeceksem, buna da razıyım. Rol yapmayı reddediyorum. Bu benim yapabileceğim bir şey değil.

İnsanlar aforizmaları, özlü sözleri, vecizeleri; facebook, twitter sayfalarını şenlendirsin, “aman ben okuyorum” havası versinler, bloglarında “havalı” dursun diye seviyorlar demek ki. İş icraata gelince, nerede tüm o “düşündürücü” sözler?

Bir de Allah aşkına, niye “bir fikri olan” insanlardan korkuyorlar? Biri bana bunu anlatsın, yıllardır sorduğum bu soru bir cevaba erişsin artık. Çok sıkıldım. Öyle böyle değil, çoook sıkıldım artık. 





12 yorum:

  1. bu yorum alter ego'dandı. ben yazımdan vazgeçmiş silmiştim, ama onun yorumuna kıyamam.

    Birine mi kızdın yoksa genel olarak mı bu tepkin bilemedim, ama ben genel olarak değerlendireyim :)

    İnsan olmaktan başka elimizde hiçbir şey yok der bir arkadaşım. Kendimizden vazgeçemeyiz bu yüzden. Belki netameli bir yol bu ama en azından kendimize yolcu diyebiliriz.

    Aforizmaları paylaşan o tipleri ben de gözlemledim. Zaten bu tür sosyal paylaşım şeylerinde yapılan her faaliyet havalı dursun diyedir. Diğer vahim gördüğüm şey de “farkındalık” meselesi. Aforizmaların buna en çok kurban gitmesi şüphesiz ki özlü olmasından, kelime hacminin az olmasından. Diğer yandan yazarlardan alıntılar vs. gibi düşündürücü birçok paylaşımın sebebi de bir yerde bu farkındalık meselesi. Bu şöyle bir şey; “Yazar bunu demiş, evet bu böyledir ahali!” şeklinde kamuoyu paylaşımı yapmak ve bunu yaparken de “ben bunun böyle olduğunun farkındayım” amacı gütmek. Böyle ayar vermek olmaz. Önce sen kendine ayar verdin mi bu sözden? İşte uygulama meselesi boş. Çünkü bu sözler sanki sadece insanlara “ben farkındayım” havası vermek için yazılmış gibi geliyor onlara. Bu tür paylaşımlar yapıla yapıla artık sadece “farkına var ve paylaş” metaforuna dönüştü. Halbuki bu sözler sen farkındalığınla insanlara hava at diye yazılmamış. Farkına varmak öznel bir meseledir, farkına varmayı bile insanlara lanse etmeyi bir halt zannedenlerin daha temelden “hiçbir şeyin farkında olmadığı” bir gerçek. Bir aforizma sadece paylaşılması için farkına varılmaz. Üzerinde çokça düşünülür, insanın hayatını değiştirir. Okuduğum bazı sözleri ezberlediğim halde hala okurum. Üzerine düşünecek, başka anlamlar kazanacak dahası beni değiştirecek şeyler bulurum.

    Fikri olan insanlardan korkulması meselesi ise çok derin bir mesele ben de o işin içinden çıkamadım bir türlü. Nasıl bir güdüyse artık.

    Üff çok bıdı bıdı yaptım yine yeter bu kadar :)

    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok bıdı bıdı yapasın diye yazıyorum alter ego! :)

    sağ ol:)

    asıl senin eline sağlık. birilerinin benim gibi düşündüğünü bilmeye ihtiyacım vardı. bir kere daha neden sosyal paylaşım şeysilerinde edebiyat ya da felsefe paylaşımı yapmayı sevmediğimi de daha iyi algıladım cidden. bu kadar mı samimiyetsiz olunur. olunuyor işte.

    neyse, işte öyle bir şey.

    tekrar sağ ol:)

    YanıtlaSil
  3. Yazını niye kaldırdığını anlayamadım ama ben yorum yaptım diye tekrar yayınladıysan şunu belirteyim; yorumu sen okuyasın diye yaptım sonuçta :) Okumuşsan sorun yoktur, yani sen okunduktan sonra o yoruma kıyılmamış olunur :)

    Ama bana kalırsa yazdığın yazıları kaldırma öyle. Ne gerek var yani. Hiçbir tepki gereksiz değildir. Kimin ne düşündüğüne takılmamak lazım bazen. Misal ben kimin ne düşündüğünü pek önemsemem; öyle saçmalıyorum ki kına geldi artık arkadaşlara. Beni dövmeyi filan planlayanlar bile var yani :)

    Neyse. Sen de sağol :)

    YanıtlaSil
  4. anlamadım neden bir soru işaretini kaldırdın ama benim sormak istediğim neye takıldın, gel konuşalım belki kendimiz, kedimize bir çözüm buluruz amacıylaydı.
    neyse, soru işareti genel. her şeye karşı çarşı misali ben de her şeye soruyorum, ?.
    nasıl anlatılır bilmem ama bu (soru işareti yani) çıkıyor ilk. sonra soru işaretime ait soruyu buluyorum (galiba ben düşünemiyorum hemen ya da hemeni de kaldır).
    bana açıklama yapma demiştin, ben gene yaptım çünkü kimse kimseyi yalnızca kelimelerle anlamıyor. en azından doğru anlamıyor. fx=y demedikleri sürece x=? hatta {} (boş küme).

    şimdi soru: evrensel küme her şeyi içeriyorsa kendini de içerir mi? içeriyorsa o zaman en büyük küme (evrensel) değil, yok içermiyorsa o zaman her şeyi içermiyor demektir yine evrensel değil.
    ?

    YanıtlaSil
  5. nazo çok iyimser25 Aralık, 2011 17:18

    alter ego'ya: seni dövmeyi değil, seni (takma ismini) "dövme"ye düşünüyorlardır.

    bazen sağır olup "duymaz uydurur"a yatmak lazım.

    YanıtlaSil
  6. nazolu insan!

    benim için ne kadar önemli olduğunu bilmiyormuşsun gibi konuşuyorsun. neyse sen de alıngan vakitlerindesin, o yüzden bi şi demiyorum. öyleyse ben tekrarlayayım, bana açıklama yapma, bu evreyi geçtik artık biz :p :))

    ayrıca konuşmak konusunda da çok haklısın. bak iki gün gittin, ne hale geldim. yurda dön, vatandaş! :p

    ha bir de ortaokul matematiğimle o şeyleri anlamam ben. küme müme, ben cümle kurarım anlaşmak için, küme değil! :)

    YanıtlaSil
  7. alter ego,

    bir an değiştiremeyeceğim şeyler için boşu boşuna sızlanıyormuşum gibi geldi. ani karar verip kaldırdım. ama sonra da dedim ki "değiştiremeyeceksem paylaşamayacak da değilim ya." öyle işte. biraz fevri olabiliyorum bazen.

    kimin ne düşündüğü benim de umrumda değil, artık hiç değil gerçekten de.

    tekrar sağ ol, hep sağ ol.

    YanıtlaSil
  8. nazo susmak bilmedi ve26 Aralık, 2011 22:59

    "kendi"ne iyi bak bilge. gerçekten. iyi bak. üzüldüğün zaman bile de ki: "kendim, iyi ol.gel otur karşıma, sakin ol.bak şimdi sana nefis bir şarkı açıcam.tamam mı?"

    :)

    YanıtlaSil
  9. :)

    tamam.

    blogger'a göre nick alan aklına senin! dakikalardır gülüyorum :))

    YanıtlaSil
  10. Kastettiğin rol yapıcıları anladım. Başka türlü rol yapmayı kastederek inandığım bir şeyi hönk diye söyleyeyim: Herkes rol yapar. Oyun teorisi diye bir şey var.

    Dr. House bunu şöyle yorumluyor: Everybody lies!

    feysbukta tıvittırda benim de öyle çok ahkam kesmişliğim vardır. yani böyle aforizma paylaşmak olsun, güzel şarkı paylaşmak olsun çok severek yaptığım şeyler bunlar. ben de böyleyim işte, napalım artık. ben de kendimden vazgeçmiyorum.

    -------------------------------
    bu gördüklerin bir yanılsama. seni olduğun gibi kabul etmeyen o insanlar aslında yoklar. hepsi "fake" onların. bu dünyanın senin sen olmana, benim ben olmama, onun o olmasına ihtiyacı var. gerisi gerçekten yalan.

    YanıtlaSil
  11. hamiş: nazo beni de güldürdü. hehe.

    YanıtlaSil
  12. ben kendim olmaktan vazgeçemiyorum zaten. o yüzden keisnlikle aynı fikirdeyim.

    nietzsche'nin aforizmasıdır hani: "Kendinize inanmaya çalışın! Kendinize inanmaya çalışın! Kendinize inanmadığınızda hep yalan söylersiniz."

    hamiş: nazo böyle bi insandır, hep güldürür, hiç affetmez. :)

    YanıtlaSil

Aklınıza gelenleri buraya bırakabilirsiniz.