31 Mayıs 2014

Malina-1 "Savaş var. Ve sen, savaşsın. Sen kendin."



Malina: Kalk ayağa, hareket et, benimle birlikte bir aşağı bir yukarı dolaş, derin soluk al, derin.
Ben:    Yapamıyorum, lütfen mazur gör beni, ve eğer böyle devam ederse, artık uyuyamam.
Malina: Neden hâlâ Savaş ve Barış’ı düşünüyorsun?
Ben:    Ama adı böyle, biri ötekini izlediği için, öyle değil mi?
Malina: Her şeye inanmak zorunda değilsin, kendin düşün, daha iyi.
Ben:    Ben mi?
Malina: Savaş ve Barış yoktur.
Ben:    Peki ne vardır o halde?
Malina: Savaş.
Ben:    Barışa nasıl kavuşacağım. Ben barış istiyorum.
Malina: Ama savaş var. Sen yalnızca şu kısa araya sahip olabilirsin, daha fazlasına değil.
Ben:    Barış!
Malina: Senin içinde Barış yok, senin içinde de yok.
Ben:    Bunu söyleme, bugün söyleme. Korkunçsun.
Malina: Savaş var. Ve sen, savaşsın. Sen kendin.
Ben:    Hayır ben değilim.
Malina: Hepimiz savaşız, sen de.
Ben:    O zaman artık var olmak istemiyorum, çünkü savaşı istemiyorum, o halde uyut beni, sonun gelmesini sağla. Savaşın bir son bulmasını istiyorum. Artık nefret etmek istemiyorum. Artık nefret etmek istemiyorum. Ben artık, ben artık…


Ingeborg Bachmann, Malina, syf 169, Yapı Kredi Yayınları, 2004,












2 yorum:

  1. İsmet Özel Waldo Sen Neden Burada Değilsin kitabında "DÜnyaya gelmek bir saldırıya uğramaktır" sözüyle başlıyor. Saldırıya uğradığımız anda savaşımız başlıyor bitmiyor hiç nedense.

    YanıtlaSil
  2. Pc Alloy Brushed Brushed Brushed Brushed Brushed Brushed MDF - TITONIC
    Our Brass Brushed Brushed Brushed titanium build for kodi Brushed Brushed Brushed Brushed MDF is our signature titanium nipple jewelry crafted aluminum handle, titanium hair featuring an alloy stiletto titanium hammer of titanium canteen steel with chromium Material Feature: Brushed Material: Copper

    YanıtlaSil

Aklınıza gelenleri buraya bırakabilirsiniz.